PRISER OCH BETALNING FÖR PRIVATPERSONER
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen.
Prisgaranti
När du handlar på Ric.se kan du vara säker på att det är till marknadens absolut bästa priser! Därför erbjuder vi nu Dig som kund en prisgaranti, vilket innebär att vi matchar priset om Du mot förmodan skulle hitta samma produkt till ett lägre pris hos en annan svensk nätbutik.
Självklart vill vi då även tacka dig med en ”finders fee” och rabatt på priset!
Villkor för prisgaranti
För att vi skall matcha priset skall Du ha köpt produkten från Ric.se
Vi matchar priset *en gång per produkt *upp till 10 dagar från att Du genomfört köpet.
Prisgarantin gäller endast på identiska produkter, d.v.s. storlek, smak, version osv. och till ett maximalt pris om 5 000 SEK per produkt.
Vi matchar endast produkter från andra nätbutiker i Sverige som drivs av återförsäljare, dvs produkter som tillverkaren säljer direkt till slutkonsument omfattas ej. Produkten måste finnas i lager vid verifieringstillfället.
Om frakt, tull eller andra avgifter tillkommer skall de inkluderas i jämförelsen.
Produkter eller kampanjer med särskilda villkor omfattas ej av prisgarantin. Vi prismatchar priset exklusive eventuella bonus- eller rabattkoder.
Nätbutiken måste drivas av ett registrerat företag som har namn, adress, telefon, företagsform och organisationsnummer.
Så här gör du
Kontakta kundservice via e-post till info@ric.se ange ”Prisgranti” i din rubrik.
I meddelandet skall du ange ditt ordernummer hos Ric.sedär produkten ingår, samt en länk till konkurrenten som säljer den identiska produkten.
Det här får du!
Vi matchar priset och ger Dig 5% extra rabatt på vårt pris som tack för hjälpen! Summan betalas ut i ett Presentkort till dig och kan användas vid ditt nästa köp!
Vi använder oss endast av Klarna Checkout
ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har inte ångerrätt om varan är använd eller skadad.
NÄR DU UTNYTTJAT DIN ÅNGERRÄTT:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
REKLAMATION
Du har alltid rätt att packa upp varorna för att kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice på info@ric.se för att få en returfraktsedel skickad till dig. För att kunna hantera din reklamation på ett effektivt sätt måste digitala bilder på skadan bifogas vid mailkontakt.
Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för att sändningen kommer fram hel.
Packa i originalförpackningen, bifoga beskrivning av felaktigheten och skicka till:
RIC AB
Org: 559047-2097
Forskargatan 3
781 70 Borlänge
Dalarnas län
PRIVAT POLICY
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
LEVERANSER
Leveranstiden är normalt 3 arbetsdagar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning som ex att varan är slut i lager och detta inte framgått i vårt lagersaldo.
Vi återbetalar då inbetald summa inom 48 timmar (arbetsdagar)
I undantagsfall förekommer det att transportörer inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud, då kan leveranstiden förlängas något. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade orter.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-
RETURER
Privatkund
Returer ska skickas till
RIC AB
Org: 559047-2097
Forskargatan 3
781 70 Borlänge
Dalarnas län
Returer sker alltid i originalförpackning.
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.
Förpacka varan ordentligt, använd ursprungsförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm ej att bifoga retursedeln.
Tänk på att du står risken om varan skadas när den fraktas till oss. Om varan är av ett större värde rekommenderar vi att transporten försäkras.
När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten.
ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
FORCE MAJEURE
RIC AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Vid en eventuell tvist kommer RIC AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
FÖRETAGSINFORMATION
RIC AB
Org: 559047-2097
Forskargatan 3
781 70 Borlänge
Dalarnas län
E-mail: info@ric.se
UPPHOVSRÄTT
Materialet på denna webbplats skyddas av upphovsrättslagen och får inte användas utan tillstånd från ric.se eller våra leverantörer.
RIC AB
Org: 559047-2097
Forskargatan 3
781 70 Borlänge
Dalarnas län
E-mail: info@ric.se
UPPHOVSRÄTT
Materialet på denna webbplats skyddas av upphovsrättslagen och får inte användas utan tillstånd från ric.se eller våra leverantörer.